Bevægelse og motion

Der er løbende optag på holdene, så du kan starte når du vil. Hvis du tilmelder dig midt i forløbet, udregnes prisen automatisk, så du kun betaler for de mødegange der er tilbage på holdet

Sorter efter

mandag den 11.05.20

Sommerhold Qi Gong i Slotsparken

  • Næsten fyldt
  • Hillerød
  • Er startet - kl. 10:00 - 10:45 om mandagen

Qi Gong er beslægtet med tai chi. Det er en serie af blide øvelser, som kombinerer åndedræt, bevægelse og et billede fra naturen. Øvelserne udføres stående. Det er en fantastisk oplevelse at lave øvelserne i naturen og med en smuk udsigt ud over v...

Se hold og info

Sommerhold Rolig motion i Slotsparken

  • Venteliste
  • Hillerød
  • Er startet - kl. 11:00 - 11:45 om mandagen

Tag varmt tøj på og lidt vand eller te at drikke. Man bliver ikke speciel varm af at lave disse øvelser. Handsker og pandebånd er en god idé at have med i tasken. Vi mødes ved den indgang til Slotsparken, som ligger på hjørnet af Helsingørsgade og...

Se hold og info

Motion

Det er næppe gået nogens næse forbi, at motion er sundt. Anbefalingerne varierer naturligvis fra person til person, ligesom vi alle har forskellige forudsætninger. Men når dét er sagt, er det et faktum, at det for både unge og gamle er vigtigt at så sig rørt. For nogle er det relativt nemt at få motionen presset ind i hverdagen, men for andre kan det være noget af et planlægnings- og prioriteringsarbejde, der skal til. At motivation også halter, er en helt anden sag. Her hos LOF-kurser har vi et stort udbud af motionshold- og kurser til store og små, unge og gamle. Du kan læse meget mere om vores mange og forskelligartede motionskurser her på siden.

Motion er mange ting

Der er ingen, der har sagt, at motion kun kan udføres på et løbebånd i et træningscenter, med løbesko på eller med tunge håndvægte. Der er heldigvis lige så mange motionsformer, som der er præferencer. Selve begrebet ’motion’ dækker over mange ting. Det gælder selvfølgelig den sveddrivende og konditionsforbedrende motion, der udfordrer din udholdenhed, mens pulsen kommer højt op. Men motion er også den smidiggørende afspænding, som man for eksempel får, når man tager på et yogahold. Der skal med andre ord nok være en motionsform, der passer til dig. Og det er vigtigt, at du finder noget, der passer til dig, dine behov og til de tanker, du gør dig omkring motionsformen. Det kan være, du ønsker at tabe dig og smide et par overflødige kilo. Måske ønsker du større smidighed eller bedre udholdenhed – eller måske er det i forbindelse med genoptræning, at du vil øge motionen. Det kan også være, du gerne vil dyrke motion for øget velvære. Uanset hvad dine grunde måtte være, er der ingen tvivl om, at det er vigtigt, at du finder den motionsform, som DU har lyst til. Motion kan i en vis udstrækning godt forbindes med en pligt – det er i al fald en følelse, der forstærkes, hvis du vælger en motionsform, du ikke nyder eller kan lide at dyrke. Vælger ud i stedet noget, du finder glæde ved, er chancen for, at du får det gjort meget større. Og ikke mindst betyder det, at du formentlig har det langt sjovere, når du dyrker den.

Forskellige niveauer, forudsætninger og fysikker

Når det kommer til forudsætninger, krop og fysisk såvel som psykisk formåen, er der sjældent to personer, der er helt ens. Der er ligeså mange, der døjer med en skade af den ene eller art, ligesom vedfødte kropsskavanker kan give vise udfordringer, når man skal røre sig. Som nævnt ovenfor er det vigtigt at finde den rigtige motionsform for dig, så du har tilstrækkeligt med motivation og lyst. Men det handler naturligvis også om, at den motion, du dyrker, passer til din krop og eventuelle skavanker og/eller skader. Motion skal i al fald ikke give dig skader, ligesom det ikke skal gøre ondt at dyrke den. Vores undervisningshold er pædagogisk tilrettelagt, hvilket betyder, at der tages hensyn til den enkelte deltager, hvis/når der er behov for det. Det kan for eksempel være, at du har diabetes 2, gigt, dårligt blodomløb, rygsmerter og alt andet, der kan give bevægelsesproblemer.

Et væld af forskellige hold – overalt i landet

For at imødegå vores kursister mange forskellige ønsker hvad angår motion, spænder vores bevægelses- og motionshold bredt. Det gælder alt fra afspændingshold – hvor vi også har en variant, der udelukkende er for kvinder – puls- og styrkehold, balancetræning og til hold, der fokuserer på både balance, styrke og puls. Ligeså vel som der er kvinde-hold, har vi også hold til mænd. Hvis motion i vand er noget, du har mod på og lyst til at prøve kræfter med, så tilbyder vi også dét hos LOF. Om sidstnævnte kan siges, at det er en sjov og effektiv motionsform, der samtidig er skånsom for kroppen. Og så arbejder vi på holdet ligeledes med kropsbevidst. Fælles for samtlige af vores motions- og bevægelseskurser er, at de foregår under ledelse af vores dygtige og kompetente undervisere. De er alle vant til at undervise mennesker på forskellige niveauer. Vores mange hold er fordelt på forskellige lokationer rundt omkring i vores kommuner, så vores kursister og holddeltagere ikke skal rejse langt for at komme afsted. Læs her på siden mere om de forskellige hold og find det, der passer til dig. Under hver enkelt af dem kan du se, hvor i landet kurset finder sted – og ikke mindst hvornår på dagen, det gælder. Længden på de forskellige hold varierer; nogle er for eksempel en time, hvor andre tager halvanden.

Hvis du har spørgsmål af den ene eller anden art, som du ikke kan finde svarene på, er du altid velkommen til at kontakte vores fagkonsulent. Hun hedder Amanda Bøge Bohn og hun sidder klar til at vejlede dig. Husk, at der på vores hold er løbende optag. Det betyder, at du kun betaler for de mødegange, der er tilbage på holdet. Og at du kan starte lige, når du vil.